Isnin, 20 September 2010

Sahabat..Abang..Suami

waktu aku mula2 kenal Rizal aku selalu kacau die..maklumlah aku ni kaki nyakat..
xsangka lak mamat ni boleh join 1 kepala..
hahahaha..
bile nk g makan-rizal selalu cakap "jom g top up bio simkad"
mgkn korg xcaya tp dalam ramai2 yang kenal die aku sorg jer yg faham ayat ni waktu mula2 die ajukan kt aku..
rizal suka cakap berkias..kadang2 ayat die tergantung..
tp aku lah org yang boleh faham ayat die sbb aku rasa cara aku cakap pun lebih kurang..rizal kata aku lah org yg mgubah die dari seorang yg pendiam kepada mulut murai..
basically aku suka bercakap..
hahahahaha..
aku ingat lagi waktu aku tgh duduk lepak kat 1 kedai makan dgn rizal waktu kat tmpt niaga kami(rizal niaga dgn mak die,aku tlg mak aku niaga-kenal kt ctu la),ade lah sorang pak haji ni (kenalan kitorang) nyakat kami..
kata die "aku tgk korang ni macam ade jodoh nak kahwin jer, korang bercinta yer??"heheheh jawapan kami.."ni tgh bincang kad kahwin mane yg sesuai utk anta jmptn lah.."
percaya x sebenarnya kitorg xbercinta pun waktu tu..
aku xnafikan lah seronok berkawan dgn rizal, otak slamber..xsuka ayat lepas jer xkira la prmprn ker lelaki..
bermula dari kawan, aku berubah menganggap die sebagai abg angkat..
xlah minat sgt ade abg agkt ni..
tp rasa lebih sesuai memandang umur kami berbeza lebih 4 tahun..
aku boleh nmpk die penyayang..aku cemburu gak dgn gf die(waktu tu die ade gf)..biler g tgk wayang or kuar makan.-kami suka makan..
aku nmpk sgt die ni jujur..
rizal xpandai menipu,.mesti tergagap2..senang kantoi lah..
hehehe..
sampai 1 tahap bile kami mula rasa ade rindu bile xjumpa or rs lain bile xbersama baru kami tahu rupanya ade perasaan dalam diri masing2..
setelah hampir 3 tahun bergelar suami isteri,pelbagai onak duri yg kami lalui..
kami tempuhi semua ranjau dengan kepayahan, aku bersyukur kerana jodohku rizal..
semakin hari memandang wajahnya semakin hari juga bertambah kasih..
kelahiran Mikhael pada tahun k2 perkahwinan kami adalah rahmat & rezeki yg tak terhingga dari ALLAH SWT..
harap2 jangan lah ade yang dengki kan kebahagian kami..
harap2 rizal masih rizal yang sama..
rizal suka teman aku makan tghhari kt office..
bile die xde keja tghhari, die akan naik motor datang kat office aku & lunch.
pernah gak kawan2 office aku tanya npe lah rizal baik sgt,sebab suami diorg xbt benda yg sama..
aku selalu cakap alhamdulillah sbb tu mmg hobi rizal..
ye lah bile lagi nk makan sama..
bile rizal balik niaga selalunya aku & mikhael dah tdo..
kami mmg jarang sangat dapat borak..
bile aku bangun nk g keja rizal tdo lagi..
hehehe..
ni lah rumahtangga yang aku lalui tp aku xkan mengomel sbb setakat ni aku bahagia & moga bahagia ni kekal..
amin.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan