Jumaat, 17 September 2010

Mula bercakap & Bantal Busyuk

Mikhael dah mula bercakap sepatah 2 patah..
antara yang selalu kuar dari mulut kecik tu..
aabaa..panggilan utk rizal.
aabuu..panggilan utk aku.
nek..nak,baba(bantal busyuk Mikhael)..
hahahaha.. Bile dengar Mikhael mula bersuara aku seronok sangat..
macam dah besar jer "sultan kecik" ni.. rizal bagi gelaran "sultan kecik" sebab semua nya kami perlu bt utk si kecik ni..hahahahaha..
semalam waktu nk balik kerumah dengan Mikhael(siang mikhael kat rumah nenek), tba2 die bersuara, aabaa?? nek ne?? aku trus berpaling, dalam keadaan suram2 gelap dalam keta aku tersenyum simpul..
comel nye Mikhael tanya pasal abaa..
aku trus anta sms kat rizal(yg ni jgn ikot yer anta sms smbl drive), pe lagi terkejut la abaa sayang..
aku & rizal sebenarnya selalu terkejut dengan telatah & keletah Mikhael lagi sekarang ni makin nakal perangai macam "samseng" mentang2 lah die paling kecik kat rumah nenek, semua kehendak die kena turutkan..
jgn jadi samseng btl sudah sayang..
sekarang aku nk cite pasal bantal busyuk Mikhael pulak..
Mikhael ade 2 bantal busyuk sebenarnya bantal peluk set baby die dulu..
aku beli yang pooh punya set warna kuning..
orang selalu kata bantal busyuk ni xboleh basuh nnt anak2 demam lah..
sebenarnya tak pun..
bile mikhael tdo, rizal akan masukkan dalam washing machine, biler pagi dah kering & xla nampak mcm bantal busyuk lagi..
sebenarnya nk cuci bantal busyuk anak ni elok waktu die leka..
kami beruntung sbb bantal busyuk Mikhael ni 2, sbb bantal peluk, so boleh lah ganti2..tp sekarang 1 kat rumah nenek 1 lagi kat rumah kami..
senang..
dulu waktu die mula2 ditinggalkan kat rumah nenek dalam umur 7 bulan, Rizal lupa bawa baba(panggilan untuk bantal busyuk-ni Mikhael sendiri bagi nama), nenek saudara mikhael cukup risau, pe lagi, die gulung kain batik lepas kemudian gulung dengan lampin bt baba-klon..
hehehe..kreatif kan??
sejak tu kami dah risau sbb Mikhael susah tdo kalau xda baba..
baba tu Mikhael letak kat muka die utk tutup mata..hahaha..
comel-cuba korang bayangkan..
malam tadi aku peluk la baba die konon2 nak tutup mata aku..
die pandang kat Rizal trus tarik baba & ketawa..pe lagi pecah perut aku dengan rizal ketawa..
harap2 jangan lah baba ni die bawa sampai ke malam pertama perkahwinan die nanti..
malu nnt sayang..
hahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan